У сарадњи са Министарством пољопривреде, шумарства и водопривреде, компанија МЕТРО Cash & Carry Србија започела је програм развоја и промовисања домаћих производа са заштићеним географским пореклом. Захваљујући овој иницијативи, први пут се на полицама једног велетрговца нашао познати Хомољски мед, који је сертификован и од недавно има овлашћене произвођаче који су у процесу контроле и сертификације.
„Заштита географског порекла доприноси изградњи идентитета наших производа и стварање њихове додате вредности, која омогућава произвођачу да оствари бољи пласман, вишу цену производа, виши ниво поверења купаца, што директно доприноси остваривању једног од приоритетних циљева пољопривредне политике, а то је подизање нивоа конкурентности домаће производње. Управо је одлука МЕТРО-а да на својим полицама понуди и производе са географским пореклом изузетна прилика за промоцију наших традиционалних производа, као и шанса за наше произвођаче да пронађу своје место на све захтевнијем тржишту хране. Ознаке географског порекла, истакнуте на амбалажи, дају ексклузивност производу и упућују купца на одређени регион или место, као и на све специфичности које тај производ поседује, а Србија, као земља географских и климатских различитости, богата гастрономским и културним наслеђем, има огроман потенцијал у овом сегменту“, изјавио је Бранислав Ракетић, шеф одсека за означавање хране, шеме квалитета и органску производњу у Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде.
Он додаје да је стратешко опредељење Министарства пољопривреде у области пољопривреде и прехрамбене индустрије да интензивно ради на повећању конкурентности, како би српска пољопривреда прерасла из сировинске базе у сектор који производи висококвалитетне прехрамбене производе, препознатљиве како на домаћем, тако и на европском тржишту.
„Домаћи производи са географским пореклом се издвајају квалитетом и заслужују да буду део понуде МЕТРО-а. Истовремено, произвођачима је потребна помоћ при сертификацији и организацији за пласман и ми им можемо помоћи у томе. Нудимо им своје светско и домаће искуство, саветујемо их у целокупном процесу, у чему изузетан допринос даје сјајан тим Министарства пољопривреде. Резултат је понуда најбољег из Србије. Додатно, локални производи су веома значајни за све актуелније питање одрживости, јер се куповином ових производа одлучујемо за развој локалне економије, коришћење локалних ресурса, чиме се уједно смањују трошкови. То такође значи да улажемо у домаћи квалитет, помажемо да постане видљивији и да се нађе у угоститељским објектима, али и на трпезама широм Србије“, сматра Андрé Ринненсланд, генерални директор МЕТРО Cash & Carry Србија.
Хомољски мед производе пчелари удружени у пчеларску задругу, који се баве производњом меда у Источној Србији. Овај производ са заштићеним именом порекла, први је који ће се наћи на полицама МЕТРО-а, а у току су припреме са бројним произвођачима, који ће такође први пут добити прилику да буду део понуде великог трговинског ланца, који сарађује са угоститељским сектором и малим и независним трговинама.