- Расписује се Конкурс за избор правних лица и предузетника за обављање саветодавних послова из Годишњег програма развоја саветодавних послова у пољопривреди за 2025. годину (у даљем тексту: Конкурс) за три подручја за која нису основана привредна друштва из члана 5. став 1. Закона о обављању саветодавних и стручних послова у области пољопривреде (у даљем тексту: Закон) и то:
- град Зајечар и општина Бољевац,
- општине Књажевац и Сокобања;
- град Лозница и општине Крупањ, Љубовија и Мали Зворник.
- Конкурс се расписује ради обављања саветодавних послова на подручјима из тачке 1. кроз реализацију саветодавних активности утврђених Уредбом о утврђивању годишњег програма развоја саветодавних послова у пољопривреди за 2025. годину („Службени гласник РС”, број 12/2025, у даљем тексту: Уредба), а то су:
- пружање стручних савета, препорука и саветодавне помоћи применом индивидуалних метода рада кроз:
- рад са одабраним пољопривредним газдинствима, пољопривредним газдинствима која учествују у саветодавним модулима и осталим пољопривредним газдинствима;
- помоћ при попуњавању формулара и апликационих образаца и у изради једноставних пословних планова;
- давање савета пољопривредним произвођачима корисницима подстицаја;
- пружање стручних савета, препорука и саветодавне помоћи применом групних метода рада и то радом са земљорадничким задругама, удружењима, асоцијацијама, огледним газдинставима и средњим пољопривредним школама и одржавањем предавања, трибина, радионица, зимских школа и демонстрационих огледа;
- пружање стручних савета, препорука и саветодавне помоћи применом мас-медија, путем ТВ наступа, као и објављивањем текстова на порталу ПССС-а, у локалном билтену, у новинама, пољопривредном часопису и на друштвеним мрежама;
- праћење, прикупљање и дисеминација података за систем тржишних информација у пољопривреди Србије (СТИПС), о сезонским пољопривредним радовима у ратарству, воћарству и виноградарству, Систем рачуноводствених података на пољопривредним газдинствима у Републици Србији – FADN Farm Accountancy Data Network), за портал agroponuda.com и за опис производног окружења домаћих животиња;
- остале активности које се односе на унапређење саветодавних послова и оне које нису представљене Годишњим програмом за којима пољопривредни произвођачи и Министарство искажу потребу током 2025. године, а у складу су са законом којим се уређује обављање саветодавних послова у области пољопривреде.
- Право учешћа на Конкурсу имају лица који испуњавају услове из члана 5. став 2. Закона, а која:
1) поднесу пријаву на Конкурс ради обављања саветодавних послова на једном, целом подручју из тачке 1. овог конкурса а регистрована су са адресом седишта на подручју за које подносе пријаву;
2) имају најмање два возила;
3) имају одговарајући број запослених пољопривредних саветодаваца који није већи од броја предвиђеног Годишњим програмом развоја саветодавних послова у пољопривреди за 2025. годину (у даљем тексту: Годишњи програм), а за области пољопривреде ближе назначене у Табели 1. Годишњег програма.
- Испуњеност услова Конкурса утврђује комисија коју решењем образује министар надлежан за послове пољопривреде. Комисија утврђује испуњеност услова и оцењује пријаве на Конкурс по критеријумима датим у табеларном приказу (Табела 1.).
Табела 1. Критеријуми за оцену пријаве на конкурс
Критеријуми за оцену |
Број бодова |
1. Укупан просечан број бодова са Сертификата, тј. из листа бодовања остварених резултата који се односе на завршену едукацију/тренинг из области методологије саветодавног рада и из области саветодавних послова у пољопривреди за сваког запосленог саветодавца |
Највише 20 |
1.1. 16-50 |
10 |
1.2. 51-90 |
15 |
1.3. >90 |
20 |
2. Укупна просечна оцена стечена високим образовањем на основним студијама у трајању од најмање четири године (дипломске академске студије) или специјалистичким струковним студијама за сваког запосленог саветодавца |
Највише 20 |
2.1. 6-7,3 |
10 |
2.2. 7,4-8,3 |
15 |
2.3. >8,4 |
20 |
3. Број запослених пољопривредних саветодаваца са стеченим специјалистичким академским студијама, мастером и/или докторатом |
Највише 15 |
3.1. 1-3 |
10 |
3.2. > 3 |
15 |
4. Број удружења пољопривредних произвођача која су дала изјаву о оствареној сарадњи са подносиоцем пријаве |
Највише 15 |
4.2. 1-3 |
5 |
4.3. 4-6 |
10 |
4.4. >6 |
15 |
5. Број возила који ће заинтересовано лице користити за обављање саветодавних послова |
Највише 15 |
5.1. 3-4 |
5 |
5.2. 5-6 |
10 |
5.3. 7 и више |
15 |
6. Искуство заинтересованог лица у обављању саветодавних послова у области пољопривреде |
Највише 15 |
6.1. без искуства |
0 |
6.2. 1-3 године |
10 |
6.3. > од 3 године |
15 |
- Уз пријаву заинтересовано лице подноси следећу документацију:
- Основне податке о подносиоцу пријаве на Конкурс: пун назив, адреса, матични број, ПИБ, број рачуна за уплату средстава и назив банке, електронска адреса, телефон, име и презиме лица овлашћеног за потписивање уговора, као и лица за контакт;
- Извод из Регистра привредних субјеката не старији од три месеца од дана објављивања текста Конкурса, у којем је као претежна шифра делатности наведена шифра: 0161, 0163, 0164, 7010, 7021, 7022 или 7120;
- Списак запослених пољопривредних саветодаваца са фотокопијама потврда о извршеним пријавама на обавезно социјално осигурање и фотокопијама решења о упису у Регистар пољопривредних саветодаваца;
- Списак возила и копије саобраћајних дозвола за најмање два возила и фотокопију уговора о закупу или коришћењу, уколико саобраћајна дозвола не гласи на подносиоца пријаве;
- Изјаву да је подносилац пријаве упознат са Уредбом о утврђивању Годишњег програма развоја саветодавних послова у пољопривреди за 2025. годину и Годишњим програмом развоја саветодавних послова у пољопривреди за 2025. годину, који је саставни део назначене уредбе, те да у целости прихвата одредбе истих;
- План активности који садржи планирани обим и динамику реализације активности, у складу са Годишњим програмом за сваког саветодавца;
- План јачања капацитета са представљеном дистрибуцијом средстава опредељених за обележавање службених просторија и аутомобила ПССС постављањем ознака препознатљивих за рад ПССС, текуће поправке, одржавање и уређивање пословног простора, као и за набавку аутомобила, канцеларијског материјала, рачунарске опреме, покретних апарата и опреме за брзе анализе у пољопривреди, смарт уређаја, GPS уређаја, дронова, софтвера и/или других ознака с циљем визуелног брендирања ПССС, као и са потребном документацијом у складу са важећим прописима којим се уређују правила спровођења јавних набавки.
- Документацију за оцену критеријума из Табеле 1.
– За критеријум под редним бројем 1. фотокопије Сертификата о завршеној едукацији/тренингу из области саветодавних послова у пољопривреди, који издаје Овлашћена организација за послове обуке и усавршавања пољопривредних саветодаваца и пољопривредних произвођача за све запослене саветодавце. За саветодавце који су обновили лиценцу се подноси фотокопија Сертификата о завршеној едукацији/тренингу из области саветодавних послова у пољопривреди, стеченог као услов за обнову лиценце;
– За критеријум под редним бројем 2. фотокопије диплома о стеченом високом образовању на основним студијама у трајању од најмање четири године (дипломске академске студије) или специјалистичким струковним студијама за све запослене саветодавце;
– За критеријум под редним бројем 3. фотокопије диплома о стеченим специјалистичким академским студијама, мастером и/или докторатом;
– За критеријум под редним бројем 4. изјава удружења пољопривредних произвођача о оствареној сарадњи са подносиоцем пријаве тј. правним лицем или предузетником. Изјава треба да садржи и наведене облике сарадње тј. наведене саветодавне послове које је правно лице или предузетник обављало са наведеним удружењима (одржана предавања, радионице, трибине или зимске школе). У разматрање ће се узимати само изјаве удружења регистрованих са адресом седишта на подручју за које се подноси пријава;
– За критеријум под редним бројем 5. списак возила, копије саобраћајних дозвола за возила и фотокопију уговора о закупу или коришћењу, уколико саобраћајна дозвола не гласи на заинтересовано лице;
– За критеријум под редним бројем 6. уговори о обављању саветодавних послова у пољопривреди закључени са Управом за аграрна плаћања у периоду од 2019. године до 2024. године.
- Тражена документа подносилац пријаве доставља у копији, при чему Комисија задржава право да затражи на увид оригинал или достављање оверене копије.
Некомплетне и неблаговремене пријаве неће бити узете у разматрање и биће одбачене.
- Рок за подношење пријава по овом Конкурсу је 8 дана од објављивања, при чему рок почиње тећи наредног дана од дана објављивања. Уколико последњи дан рока пада у суботу или недељу, тј. нерадни дан, рок истиче првог наредног радног дана.
- Комисија након извршеног оцењивања формира ранг листу. Ранг листа се објављује на веб страници www.minpolj.gov.rs . Подносилац пријаве може уложити приговор на објављену ранг листу у року од 8 дана од дана објављивања. Комисија разматра уложен приговор и предлаже коначну ранг листу, коју усваја министар својом одлуком која је коначна.
- Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде и корисник средстава у складу са чланом 6. Уредбе закључују уговор. Уговором се нарочито уређују права и обавезе у погледу обављања послова предвиђених Годишњим програмом, обим послова, начин њиховог извршавања, висина накнаде за обављање тих послова, као и остала питања од значаја за извршење права и обавеза.
- Пријаве на Конкурс достављају се на следећу адресу:
Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде, Немањина 22-26, 11000 Београд, са назнаком за „Kонкурс за избор правних лица и предузетника за обављање саветодавних послова из Годишњег програма развоја саветодавних послова у пољопривреди за 2025. годину“.
- Текст Конкурса биће објављен на званичној интернет страници Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде www.minpolj.gov.rs