- Raspisuje se Konkurs za izbor pravnih lica i preduzetnika za obavljanje savetodavnih poslova iz Godišnjeg programa razvoja savetodavnih poslova u poljoprivredi za 2025. godinu (u daljem tekstu: Konkurs) za tri područja za koja nisu osnovana privredna društva iz člana 5. stav 1. Zakona o obavljanju savetodavnih i stručnih poslova u oblasti poljoprivrede (u daljem tekstu: Zakon) i to:
- grad Zaječar i opština Boljevac,
- opštine Knjaževac i Sokobanja;
- grad Loznica i opštine Krupanj, Ljubovija i Mali Zvornik.
- Konkurs se raspisuje radi obavljanja savetodavnih poslova na područjima iz tačke 1. kroz realizaciju savetodavnih aktivnosti utvrđenih Uredbom o utvrđivanju godišnjeg programa razvoja savetodavnih poslova u poljoprivredi za 2025. godinu („Službeni glasnik RS”, broj 12/2025, u daljem tekstu: Uredba), a to su:
- pružanje stručnih saveta, preporuka i savetodavne pomoći primenom individualnih metoda rada kroz:
- rad sa odabranim poljoprivrednim gazdinstvima, poljoprivrednim gazdinstvima koja učestvuju u savetodavnim modulima i ostalim poljoprivrednim gazdinstvima;
- pomoć pri popunjavanju formulara i aplikacionih obrazaca i u izradi jednostavnih poslovnih planova;
- davanje saveta poljoprivrednim proizvođačima korisnicima podsticaja;
- pružanje stručnih saveta, preporuka i savetodavne pomoći primenom grupnih metoda rada i to radom sa zemljoradničkim zadrugama, udruženjima, asocijacijama, oglednim gazdinstavima i srednjim poljoprivrednim školama i održavanjem predavanja, tribina, radionica, zimskih škola i demonstracionih ogleda;
- pružanje stručnih saveta, preporuka i savetodavne pomoći primenom mas-medija, putem TV nastupa, kao i objavljivanjem tekstova na portalu PSSS-a, u lokalnom biltenu, u novinama, poljoprivrednom časopisu i na društvenim mrežama;
- praćenje, prikupljanje i diseminacija podataka za sistem tržišnih informacija u poljoprivredi Srbije (STIPS), o sezonskim poljoprivrednim radovima u ratarstvu, voćarstvu i vinogradarstvu, Sistem računovodstvenih podataka na poljoprivrednim gazdinstvima u Republici Srbiji – FADN Farm Accountancy Data Network), za portal agroponuda.com i za opis proizvodnog okruženja domaćih životinja;
- ostale aktivnosti koje se odnose na unapređenje savetodavnih poslova i one koje nisu predstavljene Godišnjim programom za kojima poljoprivredni proizvođači i Ministarstvo iskažu potrebu tokom 2025. godine, a u skladu su sa zakonom kojim se uređuje obavljanje savetodavnih poslova u oblasti poljoprivrede.
- Pravo učešća na Konkursu imaju lica koji ispunjavaju uslove iz člana 5. stav 2. Zakona, a koja:
1) podnesu prijavu na Konkurs radi obavljanja savetodavnih poslova na jednom, celom području iz tačke 1. ovog konkursa a registrovana su sa adresom sedišta na području za koje podnose prijavu;
2) imaju najmanje dva vozila;
3) imaju odgovarajući broj zaposlenih poljoprivrednih savetodavaca koji nije veći od broja predviđenog Godišnjim programom razvoja savetodavnih poslova u poljoprivredi za 2025. godinu (u daljem tekstu: Godišnji program), a za oblasti poljoprivrede bliže naznačene u Tabeli 1. Godišnjeg programa.
- Ispunjenost uslova Konkursa utvrđuje komisija koju rešenjem obrazuje ministar nadležan za poslove poljoprivrede. Komisija utvrđuje ispunjenost uslova i ocenjuje prijave na Konkurs po kriterijumima datim u tabelarnom prikazu (Tabela 1.).
Tabela 1. Kriterijumi za ocenu prijave na konkurs
Kriterijumi za ocenu |
Broj bodova |
1. Ukupan prosečan broj bodova sa Sertifikata, tj. iz lista bodovanja ostvarenih rezultata koji se odnose na završenu edukaciju/trening iz oblasti metodologije savetodavnog rada i iz oblasti savetodavnih poslova u poljoprivredi za svakog zaposlenog savetodavca |
Najviše 20 |
1.1. 16-50 |
10 |
1.2. 51-90 |
15 |
1.3. >90 |
20 |
2. Ukupna prosečna ocena stečena visokim obrazovanjem na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine (diplomske akademske studije) ili specijalističkim strukovnim studijama za svakog zaposlenog savetodavca |
Najviše 20 |
2.1. 6-7,3 |
10 |
2.2. 7,4-8,3 |
15 |
2.3. >8,4 |
20 |
3. Broj zaposlenih poljoprivrednih savetodavaca sa stečenim specijalističkim akademskim studijama, masterom i/ili doktoratom |
Najviše 15 |
3.1. 1-3 |
10 |
3.2. > 3 |
15 |
4. Broj udruženja poljoprivrednih proizvođača koja su dala izjavu o ostvarenoj saradnji sa podnosiocem prijave |
Najviše 15 |
4.2. 1-3 |
5 |
4.3. 4-6 |
10 |
4.4. >6 |
15 |
5. Broj vozila koji će zainteresovano lice koristiti za obavljanje savetodavnih poslova |
Najviše 15 |
5.1. 3-4 |
5 |
5.2. 5-6 |
10 |
5.3. 7 i više |
15 |
6. Iskustvo zainteresovanog lica u obavljanju savetodavnih poslova u oblasti poljoprivrede |
Najviše 15 |
6.1. bez iskustva |
0 |
6.2. 1-3 godine |
10 |
6.3. > od 3 godine |
15 |
- Uz prijavu zainteresovano lice podnosi sledeću dokumentaciju:
- Osnovne podatke o podnosiocu prijave na Konkurs: pun naziv, adresa, matični broj, PIB, broj računa za uplatu sredstava i naziv banke, elektronska adresa, telefon, ime i prezime lica ovlašćenog za potpisivanje ugovora, kao i lica za kontakt;
- Izvod iz Registra privrednih subjekata ne stariji od tri meseca od dana objavljivanja teksta Konkursa, u kojem je kao pretežna šifra delatnosti navedena šifra: 0161, 0163, 0164, 7010, 7021, 7022 ili 7120;
- Spisak zaposlenih poljoprivrednih savetodavaca sa fotokopijama potvrda o izvršenim prijavama na obavezno socijalno osiguranje i fotokopijama rešenja o upisu u Registar poljoprivrednih savetodavaca;
- Spisak vozila i kopije saobraćajnih dozvola za najmanje dva vozila i fotokopiju ugovora o zakupu ili korišćenju, ukoliko saobraćajna dozvola ne glasi na podnosioca prijave;
- Izjavu da je podnosilac prijave upoznat sa Uredbom o utvrđivanju Godišnjeg programa razvoja savetodavnih poslova u poljoprivredi za 2025. godinu i Godišnjim programom razvoja savetodavnih poslova u poljoprivredi za 2025. godinu, koji je sastavni deo naznačene uredbe, te da u celosti prihvata odredbe istih;
- Plan aktivnosti koji sadrži planirani obim i dinamiku realizacije aktivnosti, u skladu sa Godišnjim programom za svakog savetodavca;
- Plan jačanja kapaciteta sa predstavljenom distribucijom sredstava opredeljenih za obeležavanje službenih prostorija i automobila PSSS postavljanjem oznaka prepoznatljivih za rad PSSS, tekuće popravke, održavanje i uređivanje poslovnog prostora, kao i za nabavku automobila, kancelarijskog materijala, računarske opreme, pokretnih aparata i opreme za brze analize u poljoprivredi, smart uređaja, GPS uređaja, dronova, softvera i/ili drugih oznaka s ciljem vizuelnog brendiranja PSSS, kao i sa potrebnom dokumentacijom u skladu sa važećim propisima kojim se uređuju pravila sprovođenja javnih nabavki.
- Dokumentaciju za ocenu kriterijuma iz Tabele 1.
– Za kriterijum pod rednim brojem 1. fotokopije Sertifikata o završenoj edukaciji/treningu iz oblasti savetodavnih poslova u poljoprivredi, koji izdaje Ovlašćena organizacija za poslove obuke i usavršavanja poljoprivrednih savetodavaca i poljoprivrednih proizvođača za sve zaposlene savetodavce. Za savetodavce koji su obnovili licencu se podnosi fotokopija Sertifikata o završenoj edukaciji/treningu iz oblasti savetodavnih poslova u poljoprivredi, stečenog kao uslov za obnovu licence;
– Za kriterijum pod rednim brojem 2. fotokopije diploma o stečenom visokom obrazovanju na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine (diplomske akademske studije) ili specijalističkim strukovnim studijama za sve zaposlene savetodavce;
– Za kriterijum pod rednim brojem 3. fotokopije diploma o stečenim specijalističkim akademskim studijama, masterom i/ili doktoratom;
– Za kriterijum pod rednim brojem 4. izjava udruženja poljoprivrednih proizvođača o ostvarenoj saradnji sa podnosiocem prijave tj. pravnim licem ili preduzetnikom. Izjava treba da sadrži i navedene oblike saradnje tj. navedene savetodavne poslove koje je pravno lice ili preduzetnik obavljalo sa navedenim udruženjima (održana predavanja, radionice, tribine ili zimske škole). U razmatranje će se uzimati samo izjave udruženja registrovanih sa adresom sedišta na području za koje se podnosi prijava;
– Za kriterijum pod rednim brojem 5. spisak vozila, kopije saobraćajnih dozvola za vozila i fotokopiju ugovora o zakupu ili korišćenju, ukoliko saobraćajna dozvola ne glasi na zainteresovano lice;
– Za kriterijum pod rednim brojem 6. ugovori o obavljanju savetodavnih poslova u poljoprivredi zaključeni sa Upravom za agrarna plaćanja u periodu od 2019. godine do 2024. godine.
- Tražena dokumenta podnosilac prijave dostavlja u kopiji, pri čemu Komisija zadržava pravo da zatraži na uvid original ili dostavljanje overene kopije.
Nekompletne i neblagovremene prijave neće biti uzete u razmatranje i biće odbačene.
- Rok za podnošenje prijava po ovom Konkursu je 8 dana od objavljivanja, pri čemu rok počinje teći narednog dana od dana objavljivanja. Ukoliko poslednji dan roka pada u subotu ili nedelju, tj. neradni dan, rok ističe prvog narednog radnog dana.
- Komisija nakon izvršenog ocenjivanja formira rang listu. Rang lista se objavljuje na veb stranici www.minpolj.gov.rs . Podnosilac prijave može uložiti prigovor na objavljenu rang listu u roku od 8 dana od dana objavljivanja. Komisija razmatra uložen prigovor i predlaže konačnu rang listu, koju usvaja ministar svojom odlukom koja je konačna.
- Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i korisnik sredstava u skladu sa članom 6. Uredbe zaključuju ugovor. Ugovorom se naročito uređuju prava i obaveze u pogledu obavljanja poslova predviđenih Godišnjim programom, obim poslova, način njihovog izvršavanja, visina naknade za obavljanje tih poslova, kao i ostala pitanja od značaja za izvršenje prava i obaveza.
- Prijave na Konkurs dostavljaju se na sledeću adresu:
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Nemanjina 22-26, 11000 Beograd, sa naznakom za „Konkurs za izbor pravnih lica i preduzetnika za obavljanje savetodavnih poslova iz Godišnjeg programa razvoja savetodavnih poslova u poljoprivredi za 2025. godinu“.
- Tekst Konkursa biće objavljen na zvaničnoj internet stranici Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede www.minpolj.gov.rs