Саопштења Министарства и најаве Активности министра

Недимовић: Сарадњом у индустрији воћа и поврћа до веће конкурентности и нових тржишта

Министар пољопривреде и заштите животне средине Бранислав Недимовић изјавио је данас, 29. новембра 2016. године на отварању скупа  „Fruitnet Forum South-East Europe“ у Београду, да су природни ресурси, јак потенцијал и развијена примарна производња одличан предуслов за развој и раст индустрије свежег воћа и поврћа, али нису довољни за успешност у пољопривреди.

„Потребно је да сви учесници у тржишном ланцу производње воћа и поврћа сарађују и чине јединствен систем, како би били конкурентни на тржишту“, истакао је Недимовић на догађају који је окупио водеће компаније и произвођаче у области индустрије свежег воћа и поврћа.

Министар је подсетио да у Србији постоје изванредни услови за производњу континенталног воћа, као и да воћарска прoизвoдњa имa изрaжeн рeгиoнaлни кaрaктeр и карактерише је подизање нових интензивних засада воћа са савременом технологијом гајења, уз примену одговарајуће агротехнике, са обавезним системом за наводњавање и коришћењем противградних мрежа.

„Овакви модерни засади постижу већи принос по хектару и  дају бољи квалитет плода“, казао је Недимовић.

Недимовић је истакао да је Србија водећи произвођач воћа у региону, а код појединих воћних врста (малина) водећа земља и у европским и светским размерама. „Захваљујући бесцаринском статусу са Руском Федерацијом и ЦЕФТА споразуму, велики део свежег воћа се пласира управо на ова тржишта, док се замрзнуто воће и прерађевине углавном извозе у Евроопску унију“, казао је Недимовић.

Када је повртарска производња у питању, Србија има велики потенцијал у примарној производњи, али се поврће претежно производи  на отвореном простору и има сезонски карактер, напоменуо је Недимовић, додајући да су повећани захтеви тржишта за поврћем изван сезоне, довели до потребе за увођењем производње поврћа у заштићеном простору.

Министар Недимовић је закључио да управо овакви форуми пружају могућност да многи произвођачи, трговци, продавци на мало и велико, увозници, извозници и други пружаоци услуга изађу из локалних оквира, пронађу своје место на неким новим тржиштима, надограде своје знање, размене искуство, упознају будуће пословне партнере, остваре контакте и бољу пословну сарадњу и већи профит.

Категорије

Величина текста
Контраст